خانه » پرداخت الکترونیک » ۴ پیش‌بینی برای وضعیت بانکداری خرد در سال ۲۰۱۸

۴ پیش‌بینی برای وضعیت بانکداری خرد در سال ۲۰۱۸

به گزارش پول بانک

در دنیای امروز که موبایل اولویت اول تمام کارها شده است، فرصت‌های جدید کسب‌وکاری روزبه‌‌روز در حال توسعه هستند. باتوجه به سرعت بالای پیشرفت‌های حوزه فناوری تلفن همراه، آینده بانکداری خرد، آینده‌ای نامعلوم است.مؤسسات مالی باید فناوری بانکداری موبایلی ارائه دهند تا با تقاضای مصرف‌کنندگان که بیشتر و بیشتر به سمت تحرک و پویایی است، خودشان را وفق دهند؛ چراکه دیگر ساعات کاری بانکداری سنتی جوابگوی این نیاز نیست.

با مشاهده وضعیت موجود، ۴ پیش‌بینی که در حوزه بانکداری خرد در سال ۲۰۱۸ وجود دارد را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

.

۱- با رشد بیشتر بانکداری همراه، نسل ایکس هم به نسل میلنیال ملحق می‌شوند

واقعیت این استت که نسل میلنیال در پذیرش و استفاده از فناوری، نسبت به نسل ایکس سریع‌تر هستند. سال گذشته حدود ۷۰ درصد میلنیال‌ها از بانکداری همراه استفاده کردند. اما باید گفت که شکاف فناوری میان این دو نسل در حال کاهش است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاض ۶۷ درصد نسل ایکس از اپلیکیشن‌های بانکداری همراه استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۸احتمالا تعداد افراد نسل ایکس که از اپلیکیشن‌های بانکداری همراه استفاده می‌کنند افزایش خواهد یافت. بهتر است که خودتان را این تغییر تقاضا در بازار آماده کنید.

.

-۲ شروع پایانی برای بانکداری خرد سنتی

حالا که بانکداری همراه روزبه‌روز در حال افزایش است، دیگر نیازی به شعب فیزیکی بانک‌ها نیست. در نتیجه جمیعت کمتری در مؤسسات بانکداری وجود خواهد داشت و موقعیت‌های مکانی کمتری وجود خواهد داشت.

اپلیکیشن‌های بانکداری موبایلی، فرایند بانکداری خرد را نسبت به قبل، بسیار ساده‌تر کرده است اما مسلما بانک‌ها هیچ خوششان نمی‌آید که شعبشان بی‌رونق و کم‌جمعیت باشد. برای حل این معظل، شعب بانک‌ها بایستی که در جریان فناوری‌های بانکداری موبایلی باشند و هرچه بیشتر بر بهبود وفاداری مشتری تمرکز کنند.

با اینکه تمام شعب فیزیکی در سال ۲۰۱۸ کاملا از بین نخواهند رفت، اما می‌توان گفت که مانند دایناسورها، رو به زوال خواهدن رفت.

.

۳- تحرک بیشتر وشخصی‌سازی محصولات بانکی

برخلاف روند رو به کاهش مکان‌های فیزیکی بانکداری خرد، تقاضا برای سرویس‌های بانکداری سر به فلک می‌کشد. مصرف‌کنندگان همچنان به‌دنبال دسترسی به تحرک و شخصی‌سازی هستند. در سال ۲۰۱۸، مصرف‌کنندگان می‌خواهند که با ایجاد مجموعه‌ای از محصولات بانکی مختص به خودشان، تمام تجربه بانکداری‌شان را شخصی‌سازی کنند.

.

۴افزایش تقاضا برای ارزهای رمزنگاری‌شده و فین‌تک‌های نوآورانه

سال آینده، عرصه رقایت، عرصه داغ و جذابی خواهد بود چراکه بانک‌ها نه‌تنها باید با دیگر بانک‌ها رقابت داشته باشند بلکه رقبای غیر سنتی دیگری هم دارند. شرکت‌های بیگ‌تک (Big tech) با ارائه بانک‌های تمام دیجیتالی به مصرف‌کنندگان، تمام و کمال تجربه اول موبایل مشتریان را دیجیتالی کرده‌اند.

علاه بر این، تقاضا برای ارزهای دیجیتالی، مانند بیت‌کوین هم رو به افزایش است که موجب تغییر بانکداری خرد خواهد شد. در سال ۲۰۱۸، بانک‌ها سه راه پیش رو دارند: وارد همکاری و مشارکت با فین‌تک‌ها شوند، نوآوری‌های دیجیتال، موبایل و مجازی خودشان را تسهیل کنند و یا در معرض خطر ناتوانی در انجام رقابت قرار بگیرند.

.

چشم‌انداز بانکداری خرد در سال۲۰۱۸

با اینکه برای بانکداری خرد آینده قطعی و مشخصی وجود ندارد اما خیلی‌ها منتظرند ببینند که صنعت مالی در سال ۲۰۱۸ چه وضعیتی خواهد داشت. پذیرش موبایل، دنیای دیجیتال و مجازی به افراد فعال در این صنعت کمک می‌کند تا از نابودی اجتناب‌ناپذیر شعب سنتی جان سالم به در برند.

منبعPayments journal

منبع : راه پرداخت

همچنین ببینید

امکان خرید غیرحضوری کارت هدیه از فروشگاه اینترنتی بانک سامان میسر شد

به گزارش پول بانک بانک سامان در راستای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =