خانه » بانک » بانک دولتی » بانک ملی » دیدار با خانواده شهید «سنجرانی» و قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» در اخبار این هفته بانک ملی ایران

دیدار با خانواده شهید «سنجرانی» و قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» در اخبار این هفته بانک ملی ایران

به گزارش پول بانک
در هفته منتهی به امروز، مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «محمد رضا سنجرانی» که از کارمندان بانک بود، با شهردار مشهد نیز دیدار کرد. قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» هم در این هفته انجام شد و اقدامات جدی بانک برای تسهیل مراودات پولی و بانکی زائران اربعین حسینی نیز تشریح شد.

 


مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار خانواده شهید مدافع حرم «سنجرانی» :خون شهیدان، درستی راه نظام مقدسمان را تضمین کرده است

 

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: شهدا ثابت کردند که «یک شبه ره صد ساله را پیمودن» افسانه نیست.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده که در منزل شهید مدافع حرم محمد رضا سنجرانی در مشهد مقدس حضور یافته بود، افزود: همه تلاش انسان در طول تاریخ، رسیدن به کمال مطلوب بوده و شهدا این اقدام را با سرعت و اطمینان تمام انجام دادند.

وی با اشاره به این که بانک ملی ایران در طول تاریخ ۸۹ ساله خود شاهد رشادت ها و از جان گذشتگی های زیادی بوده است، گفت: این بانک همپای ایران اسلامی، شهدای زیادی به جامعه تقدیم کرده و خون آنها، درستی راه نظام مقدسمان را تضمین کرده است.

حسین زاده در ادامه به خدمت صادقانه شهید سنجرانی در بانک ملی ایران اشاره کرد و ادامه داد: خدمت رسانی به مردم، به نوعی مجاهدت در راه خداست و خدمت در بانک ملی ایران که از مردم و متعلق به مردم است نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما شهادت در راه ائمه و اهل بیت (ع)، توفیقی نیست که نصیب هر کسی شود.

وی تاکید کرد: قطعا کسانی که در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیده اند، در دامن خانواده هایی مومن و خداجو پرورش یافته اند و همه اعضای خانواده در اجر این شهادت شریکند.

حسین زاده با تبریک و تسلیت شهادت شهید سنجرانی به خانواده ایشان، از آنها خواست برای توفیق بانک ملی ایران در راستای خدمت رسانی بیشتر به ایران اسلامی دعا کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار، ضمن تفقد از فرزندان شهید سنجرانی، بر ارائه هر گونه خدمات به خانواده این شهید بزرگوار از سوی بانک تاکید کرد.

اعضای خانواده شهید سنجرانی نیز در این دیدار، با ذکر خاطراتی از آن شهید بزرگوار، تاکید کردند که وی هرگز از خدمت به مردم دریغ نداشت، خود را وقف اهل بیت (ع) کرده بود و همواره آرزوی شهادت داشت.

شهید محمد رضا سنجرانی کارمند بانک ملی ایران بود که روز اول مهرماه سال جاری جهت دفاع از حریم اهل بیت (ع) در درگیری با تروریستی‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار، متولد سال ۱۳۵۶ بود که در سال ۱۳۷۹ به استخدام بانک ملی ایران درآمد. وی که تحصیلکرده رشته روابط عمومی و امور رسانه بود، کار خود را به عنوان متصدی امور بانکی آغاز کرد، اما آخرین سمت سازمانیش ریاست دایره درجه ۲رسیدگی اسناد اداره امور شعب استان خراسان رضوی بود.  از این شهید گرانقدر دو فرزند پسر به یادگار مانده است.

 

حسین زاده تاکید کرد:استفاده از همه ظرفیت های بانک ملی ایران برای کمک به توسعه شهر مقدس مشهد

 مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه شهر مشهد متعلق به همه مردم ایران و شیعیان جهان است، گفت: توسعه شهر مشهد موجب افتخار همه ماست و بانک ملی ایران نیز از هر گونه کوششی برای کمک به این شهر دریغ نخواهد کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با قاسم تقی زاده شهردار مشهد ضمن تبریک برای تصدی پست شهرداری، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های این شهر برای توسعه و خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم رضوی، افزود: خوشبختانه شهرداری باسابقه و توانمند برای این شهر انتخاب شد و از این رو می توان به هر چه بهتر شدن وضعیت شهر امیدوار بود.

حسین زاده با بیان این که شهر مشهد پیوسته در شرایط رونق اقتصادی است، بر لزوم احیای ظرفیت های بالقوه اقتصادی آن تاکید و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران آماده است در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و یا خط اعتباری خارجی به شهرداری مشهد کمک کند.

 

 تقدیر مدیرعامل بانک ملی ایران از اقدامات شرکت داده ورزی سداد

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در راس هیاتی متشکل از مسئولان حوزه فناوری اطلاعات بانک، از شرکت داده ورزی سداد بازدید کرد.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در شرکت داده ورزی سداد حضور یافت و به مدت چهار ساعت، بخش های مختلف آن شامل بام، بله، امنیت، شبکه، عملیات، سامانه های عمومی، دیتاسنتر و … را مورد بازدید قرار داد.

وی در این بازدید با اشاره به اقدامات سداد در تولید و پشتیبانی سامانه «بام»، این سامانه را یکی از نقاط قوت بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور دانست و گفت: خوشبختانه همه مراحل تولید و پشتیبانی بام در زیرمجموعه های بانک در حال انجام است.

حسین زاده همچنین تولید سامانه پیام رسان «بله» را که موجب تحسین فعالان حوزه فناوری اطلاعات و مسئولان بانک مرکزی شده است، یکی دیگر از اقدامات قابل تقدیر شرکت سداد عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید، تشکر از همه کسانی بود که در این اقدامات نقش مستقیم و اساسی داشتند و امیدوارم با تلاش شما، این روند با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر ادامه پیدا کند.

در این بازدید مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، حبیب اله خالصی رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی، احمدرضا نصر اصفهانی رئیس اداره کل امنیت و توسعه سیستم ها و محمد علی محمودزاده رئیس اداره کل آمار و اطلاعات بانکی بانک ملی ایران، مدیرعامل را همراهی می کردند.

در ادامه، فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت در جلسه ای، گزارشی از عملکرد شرکت و نیز آخرین وضعیت پروژه های سداد را به مدیرعامل بانک ملی ایران و هیات همراه ارائه کرد.

 

 

برگزاری مراسم قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» بانک ملی ایرانجوک و i10 برندگانش را شناخت

 قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» بانک ملی ایران با حضور مدیرعامل، تنی چند از اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران امور و مسئولان ارشد بانک برگزار و برندگان دو هدیه ویژه آن شامل یک دستگاه خودروی «نیسان جوک» ویژه مشتریان و یک دستگاه «هیوندای i10 » ویژه همکاران مشخص شدند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جشنواره ” یک بام و چند برنده ” از ابتدا تا انتهای شهریور ماه جریان داشت و همه مشتریانی که از ابتدای راه اندازی سامانه «بام» تا پایان ۳۱ شهریور ماه امسال در آن عضو بوده و دست کم یک تراکنش انجام داده بودند، در قرعه کشی بزرگ نیسان «جوک» شرکت داده شدند. بر اساس قرعه کشی انجام شده، خانم آسیه طالب زاده از استان خراسان جنوبی برنده این جایزه شد.

در جشنواره ویژه همکاران نیز، کارکنان بانک ملی ایران که حداقل ۱۰ مشتری را عضو «بام» کرده اند، در رقابت شرکت داده شدند که برنده جایزه خودروی هیوندایi10  نیز حمید اژدر همکار بانک ملی ایران در استان کهگیلویه و بویر احمد بود.

 

برای مدیریت هزینه ها، راهی جز بانکداری الکترونیک نداریم

 

در ابتدای مراسم قرعه کشی، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اهمیت بانکداری الکترونیک در دنیای امروز، گفت: برای دستیابی به افزایش بهره وری در بانک، ارایه خدمات مطلوب جهت رضایت مشتریان و مدیریت هزینه ها راهی جز بانکداری الکترونیک نداریم.

وی گفت: شعب داخلی و خارجی بانک ملی ایران در بهترین نقاط شهرها ایجاد شده و می توانند خدمات مطلوب را ارایه دهند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: امروز در دنیا بزرگترین بانک ها دارای کوچکترین واحدها هستند. حتی شاهدیم که هایپرمارکت ها نیز در حال جمع آوری هستند و مردم بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند، بنابراین ما هم باید به این سمت و سو برویم.

وی تاکید کرد: اگر بانکداری الکترونیکی به درستی انجام شود، یقینا هزینه جذب مشتری کمتری خواهیم داشت. این مسیر خوب و هموار است، به شرطی که با برنامه ریزی درستی انجام شود.

 

10 درصد کل تراکنش های بانک ملی ایران در سامانه بام است

 

مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بام یکی از ابزارهای ارتباط دهنده بانک ملی ایران با شبکه های اجتماعی بوده است، گفت: اگر سازمانی نتواند تحولات شکل گرفته در دنیای امروز را پذیرفته و خود را با آن تطبیق دهد، شرایط دشواری را تجربه خواهد کرد و بانک ها نیز از این دست حوزه ها هستند.

وی اظهار کرد: سامانه بام بیش از یک میلیون و ۴۱۸ هزار کاربر دارد و اطلاعات ماه گذشته نشان می دهد که جشنواره  «یک بام و چند برنده» در افزایش تعداد کاربران بام موثر بوده است.

خاتونی بیان کرد: امیدواریم شاهد آن باشیم که ۸۰ درصد سرویس های ارایه شده در شعب در آینده از طریق بام در اختیار مشتریان قرار گیرند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: ۱۰ درصد کل تراکنش های بانک ملی ایران در سامانه بام حرکت می کند و این آمار در روزهای پر ترافیک به ۱۵ درصد هم می رسد، در حالی که متوسط این عدد در نظام بانکی ۳٫۵ درصد است.

وی اظهار کرد: بانک هایی با ۲٫۵ میلیون کاربر اینترنتی هم داریم، در حالی که تعداد کاربران سامانه بام بانک ملی ایران یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، اما کاربران بام، همه فعالند.

 

20 میلیون مشتری ساپتا، آماده ورود به سامانه بام

 

مریم یعقوب زاده معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این مراسم به توضیحاتی درباره سامانه بام و جشنواره مذکور پرداخت و با بیان اینکه از اواخر سال ۹۵ مقرر شد اداره کل روابط عمومی، سامانه اینترنتی بانک ملی ایران را معرفی کند، گفت: ما بر این باور هستیم که بهترین راه معرفی خدمت در بانک ملی ایران تکیه بر توان ۴۰ هزار نیروی بانکی است و بر همین اساس به جای صرف هزینه در فضای تبلیغاتی عمومی، کمپین بام را در قالب دو بخش همکاران و مشتریان راه اندازی کردیم و بیش از ۹۰ درصد از جامعه هدف ما با خدمت مربوطه آشنا شدند.

وی ادامه داد: در طول یک ماه اخیر، ۱۲ هزار همکار به عنوان معرف سامانه ثبت شدند و هر کدام حداقل ۵ نفر را در این سامانه ثبت نام کردند. از سویی بالغ بر ۱۰۰ هزار مشتری از طریق همکاران وارد سامانه شدند.

یعقوب زاده تعداد کاربران سامانه بام را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲۰ میلیون مشتری ساپتا داریم که آماده ورود به سامانه بام و جذب هستند.

وی در پایان از برگزاری سری دوم جشنواره جوایز بام در اوایل آبان ماه سال جاری خبر داد. شایان ذکر است پخش زنده این مراسم از صفحه اینستاگرام بانک انجام گرفت. در پایان این همایش نیز از ۱۰ همکار برتر بانک که در طول یک ماه بیشترین ثبت نام را داشتند، تقدیر به عمل آمد.

 


دکتر حسین زاده خبر داد: برنامه ریزی جدی برای بانک ملی ایران ۱۴۰۰

 

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: برنامه ریزی های جدی برای تبدیل شدن این بانک به بانکی مدرن، پیشرو، روزآمد و کارآمد در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در مراسم قرعه کشی جشنواره «یک بام و چند برنده» با بیان این که دنیای امروز، دنیای تحول است و هیچ سازمانی نمی تواند به شرایط امروز خود اکتفا کند، افزود: تاریخ به خوبی به یاد دارد که بزرگترین تولید کننده ها و کمپانی های مطرح جهان، به محض مغرور شدن به شرایط خود، از قافله عقب ماندند و امروز تنها یک نام از آنها باقی است.

وی با اشاره به این که بانک ملی ایران تحولات بنیادین را در اقدامات خود آغاز کرده است، اظهار کرد: از طرح روی ملی کارت ها و مجله و بروشور بانک گرفته تا تجهیزات نوین بانکداری از جمله سامانه بام، همه دچار تغییر و تحول شده اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

حسین زاده با بیان این که بانک ملی ایران با یک شرکت بزرگ دنیا وارد مذاکره شده و برای «بانک ملی ایران ۱۴۰۰» برنامه ریزی جدی شده است، ادامه داد: بانک ملی ایران باید در آن تاریخ در منطقه و دنیا سرآمد باشد.

وی با بیان این که فین تک ها، امروز در حال رقابت با بانک ها هستند و تلاش می کنند بانک ها را از دور خارج کنند، گفت: بانک ملی ایران به این موضوع واقف است و به همین دلیل درون بانک، چندین فین تک ایجاد شده تا هم امور این حوزه به خوبی پیش برود و هم در آینده نام بانک ملی ایران حفظ شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تجربه موفق راه اندازی سامانه بام و جذب مشتریان از طریق آن، افزود: این سامانه مانند یک موجود زنده، خدمات جدید را به مشتریان ارائه می دهد، به طوری که هم مشتریان و هم رقبای بانکی اذعان دارند این سامانه از نمونه های مشابه خود یک سر و گردن بالاتر است.

به گفته حسین زاده، بانک ملی ایران تا پایان سال خدمات بسیار جذاب و تازه ای به مشتریان ارائه خواهد کرد که از جمله آنها می توان به سامانه جامع تسهیلات، تحت وب شدن شعب، مدل های جدید کسب و کار و بسته های اعتباری صنوف اشاره کرد.

وی راه اندازی طرح مدیر خدمات ویژه (Account Officer) در شعب منتخب تهران بانک ملی ایران را یکی از پیشرفته ترین خدمات بانکی همپای بانک های اروپایی دانست و اظهار کرد: این خدمت به مرور در همه شعب بانک عملیاتی خواهد شد.

 

حمایت بانک ملی ایران از تبدیل واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به شرکت های بزرگ

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از آمادگی این بانک برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و تبدیل آنان به شرکت های بزرگ و اشتغال زا و نیز ایجاد زنجیره های تولیدی در گروه های صنعتی بزرگ در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

محمود شایان در دیدار با مدیران گروه صنعتی صباح استان گلستان، مشتریان را ولی نعمت و صاحبان واقعی این بانک مردمی دانست و بر ارائه خدمات متنوع به شرکت ها و واحدهای تولیدی فعال در قالب تسهیلات ارزی و ریالی، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی، انواع خدمات بانکداری الکترونیک و غیرحضوری، کمک به رفع احتیاجات معیشتی و ضروری کارکنان و … تاکید کرد.

شایان در ادامه به همراه خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب استان گلستان، فریدون رشیدی رئیس اداره کل اعتبارات، مصطفی محسنی رئیس اداره کل بررسی طرح ها و جمعی از مسئولان بانک ملی ایران در استان، از خطوط تولیدی چند شرکت متعلق به گروه صنعتی صباح بازدید کرد.

گروه تولیدی صنعتی صباح تولیدکننده انواع محصولات و فرآورده های لبنی و همچنین صنایع وابسته و جانبی است. این واحد تولیدی به عنوان کارآفرین نمونه و صادرکننده برتر کشور سالانه انواع محصولات لبنی را به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر می کند.

در شرکت های گروه صنعتی صباح واقع در استان های گلستان، خراسان رضوی و اصفهان، ۲۷۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.

 

کسب نشان برنز کارمند بانک ملی ایران در مسابقات کاتا جودوی قهرمانی جهان

 

تیم کاتای سبک کیمه نو جمهوی اسلامی ایران در حالی در نهمین دوره رقابت های قهرمانی جودوی جهان شرکت کرد که عبدالوهاب بردی کارمند بانک ملی استان مازندران (شعبه شهبند ساری) و سید یاشار روح الله زاده موفق به کسب نشان برنز شدند.

مسابقات انتخابی نهمین دوره رقابت های قهرمانی جودوی جهان در شهر اوبیا ایتالیا برگزار شد و تیم کاتای سبک کیمه نو با ترکیب عبدالوهاب بردی و سید یاشار روح الله زاده توانست نشان برنز را کسب و جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کند.

در نهمین دوره پیکارهای قهرمانی جودوی جهان نیز عبدالوهاب بردی و سید یاشار روح الله زاده توانستند عنوان سومی خود را بار دیگر تکرار کنند و بدین ترتیب به مدال برنز رقابت ها برسند.

بر این اساس تیم ملی ایران توانست در نهمین دوره مسابقات قهرمانی جودوی جهانی که پس از شش سال با ترکیب کامل در آن شرکت کرده بود، با کسب یک نشان نقره و سه نشان برنز بالاتر از ایتالیا میزبان رقابت ها بر سکوی سوم جهان بایستد. همچنین در این رقابت ها ژاپن قهرمان شد و تیم فرانسه نیز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

 

 گام های بانک ملی ایران برای همسویی با تحولات بانکداری جهانی

 

بانک ملی ایران با هدف آشنایی هر چه بیشتر کارکنان بخش ارزی خود به ویژه در شرایط توسعه فعالیت های بین المللی پس از برجام اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی کرده است که بر این اساس دوره آموزشی شش روزه “اصول و کلیات بانکداری در اروپا” در این بانک آغاز به کار کرد.

این دوره حسب تاکیدات  غلامرضا پناهی معاون امور ارزی و بین الملل و با همکاری اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل این بانک طی ۲۴ ساعت برای معاونان ارزی شعب و کارشناسان حوزه بین الملل بانک برگزار می شود.

با توجه به اینکه برجام باعث از سر گرفتن روابط بین الملل در سیستم بانکی شده است، آشنایی با پیشرفت ها و تغییراتی که در جهان در زمینه بانکداری اتفاق افتاده است، یکی از ملزومات پیشرفت و بیشتر شناخته شدن بانکداری کشور در جهان خواهد بود. به همین منظور هم بانک ملی ایران برای آشنایی با تحولات و پیشرفت های بانکداری دنیا به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک دوره های آموزشی مختلفی از جمله دوره “اصول و کلیات بانکداری در اروپا” برای همکاران خود ترتیب داده است.

در ابتدای این دوره سید سعید وکیلی رئیس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک ملی ایران، با اشاره به برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی و نشست های ارزی در حوزه های بین الملل بانک در سال جاری، بیان کرد: ورود به فضای بانکداری بین الملل نیازمند آشنایی به اصول و قواعد به روز بانکداری در این حوزه است و به همین منظور برای آشنایی همکاران با این قواعد و اصول، سلسله نشست های ارزی با حضور مدرسان بین المللی، برپا می شود.

وی درباره این دوره توضیح داد: این دوره با حضور مدرسانی از آلمان ، فرانسه و روسیه با محوریت اصول بانکداری در اروپا در حال برگزاری است.

در ادامه، یکی از مدرسان نظام بانکی بین الملل، به تشریح مباحث روز این حوزه پرداخت.

 

 توسعه روابط کارگزاری بانک ملی ایران در آمریکای جنوبی

 

عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران اعلام کرد: در راستای توسعه روابط کارگزاری به منظور حمایت و پشتیبانی از تجارت خارجی کشور، بانک ملی ایران موفق به برقراری روابط کارگزاری با بانک های برزیلی شد.

غلامرضا پناهی گفت: در این راستا بانک آمادگی کامل دارد که خدمات مورد نیاز فعالان تجارت خارجی با آمریکای جنوبی را ارایه کند.

وی اظهار کرد: انجام امور تجاری از کانال بانک ها علاوه بر حفظ امنیت و پوشش های مناسب، در کاهش هزینه های مبادله هم موثر است.  همچنین با حضور بانک امکان افزایش و گسترش حجم تجارت برای فعالان با بهره گیری از ظرفیت های اعتباری بانک ها فراهم خواهد شد.

پناهی افزود: مشتریان محترم جهت کسب اطلاع از نحوه خدمات بانکی قابل ارایه از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران می توانند با اداره کل خارجه هماهنگی کنند.

  


اقدامات جدی بانک ملی ایران برای تسهیل مراودات پولی و بانکی زائران اربعین حسینی

 

با نزدیک شدن به راهپیمایی عظیم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بانک ملی ایران تسهیلات ویژه ای برای عاشقان امامت و ولایت که در این مراسم حضور خواهند داشت، در نظر گرفته است.

ارائه خدمات مطلوب بانکی در طول مسیر پیاده روی از مهمترین خواسته های راهپیمایان در سال های گذشته بوده است.

بر همین اساس بانک ملی ایران برای سال جاری نصب، راه اندازی و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه را در نظر گرفته است.

همچنین برقراری کشیک فعال در شعب و باجه های استان های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان در دستور کار است.

برای انجام عملیات مجاز تبدیل ارز توسط واحدهای بانک در نقاط مرزی بر اساس ضوابط، مقررات و مجوزهای بانک مرکزی نیز هماهنگی های لازم در بانک ملی ایران انجام شده است.

انجام عملیات منظم پول رسانی، خدمات مالی و پرداخت در استان های مرزی و نیز هماهنگی برای ارائه خدمات پرداخت برون مرزی در خاک کشور عراق مطابق با قوانین و ضوابط آن کشور هم در حال برنامه ریزی است.

 

ارائه خدمات پرستاری به پرسنل کلانتری ۱۰۹ بهارستان توسط بیمارستان بانک‌ ملی ایران

 

به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و به منظور بالا بردن سرانه سلامت در جامعه، بیمارستان بانک ملی ایران اقدام به برگزاری طرح سلامت در بین پرسنل و کارکنان کلانتری ۱۰۹ بهارستان کرد.

با توجه به اینکه ادارات مرکزی بانک ملی ایران در حوزه استحفاظی این کلانتری می باشد، بیمارستان بانک با ارائه خدمات کنترل فشارخون و سایر آزمایشات تکمیلی سعی در جبران بخشی از خدمات نیروی انتظامی برای جامعه و بانک ملی ایران کرده است.

بیمارستان بانک ملی ایران از بیمارستان های مجهز در تهران است که با داشتن کلینیک های تخصصی در کنار کادری مجرب توانسته است مجموعه درمانی مناسبی را به جامعه عرضه کند. یکی از اقدامات این بیمارستان که  با هدف افزایش سطح سلامت جامعه و ارائه  خدمات درمانی و بهداشتی در جامعه عرضه می شود ارائه خدماتی از جمله برپایی غرفه های سلامت در مناسبت ها و زمان های مختلف است.

 


روسای جدید ادارات امور شعب استان های گیلان و اردبیل معرفی شدند

 

طی دو مراسم جداگانه مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و سابق ادارات امور شعب استان های گیلان و اردبیل برگزار شد.

با حضور حسین بارانی معاون نیروی انسانی و حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، جمعی از مدیران استانی ، مشتریان ویژه و مسئولان اداره امور شعب استان گیلان، مراسم معارفه سید کوروش معالی رئیس جدید و تودیع علی یزدان دوست رئیس سابق این اداره امور شعب برگزار شد.

در این مراسم بارانی ضمن برشمردن مزایای تغییر و تحول دوره ای و تزریق انرژی بر پیکره بانک آن را امری اجتناب ناپذیر دانست و برای هر دو مدیر آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه فتحی بیرانوند ضمن  تقدیر از تلاش های یزدان دوست رئیس سابق اداره امور شعب استان،  از کارکنان خواست با همدلی بیشتر در راستای اهداف بانک به خصوص کاهش مطالبات با مدیریت جدید همکاری کنند.

معالی نیز ضمن اشاره به پتانسیل بالای منطقه  و لزوم جدیت و کار بیشتر، اظهار داشت: برنامه های جدی برای اعتلای جایگاه بانک ملی ایران در استان طراحی و دنبال خواهد شد.

پیش از این مراسم نیز معاون منابع انسانی بانک ملی ایران و هیأت همراه با مصطفی سالاری استاندار گیلان دیدار و طرفین  بر گسترش همکاری ها به ویژه برای رفع موانع تولید و اشتغال تأکید کردند.

در استان اردبیل نیز مراسم معارفه حجت اله شاکری رئیس جدید و تودیع سیداحمد طاهری رئیس سابق اداره امور شعب برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حسین بارانی معاون منابع انسانی، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، مسئولان اداره امور شعب استان و برخی مدیران ارشد استان برگزار شد ، بارانی با تاکید بر جذب منابع ارزان قیمت ، خروج بانک از درآمد محور بودن از طریق تسهیلات ، حرکت به سوی درآمدهای کارمزد محور و ایجاد انگیزه در کارکنان افزود: کارکنان به عنوان سرمایه اصلی سازمان بسیار مهم هستند، به طوری که پیشرفت ها و اتفاقات بزرگ در دنیا محصول ایده و تفکر کارکنان است.

وی توجه و اهمیت دادن به نیروی انسانی در بانک ملی ایران را از مسائل مهم عنوان کرد و گفت:  در بانک ملی ایران در ابعاد گسترده سعی شده که از نظرات همکاران و پیشنهادهای آنها در زمینه های مختلف از جمله کاهش هزینه ها و روان سازی امور و … استفاده گردد.

در ادامه فتحی بیرانوند به بانک محور بودن اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: لازم است با همت همگانی و تلاش همکاران، مطالبات به موقع وصول شده و دوباره در واحدهای تولیدی جدید استفاده شوند. چون در صورت عدم وصول و بلوکه شدن منابع،  توان بانک جهت اعطای تسهیلات جدید محدود خواهد شد.

دراین مراسم ارژنگ عزیزی مدیر کل امور اقتصادی استانداری نیز ضمن قدردانی از عملکرد رئیس سابق اداره امور شعب، به نقش برجسته بانک ملی ایران در استان ها اشاره کرد و افزود: انتظار از بانک ملی ایران بیشتر از سایر بانک هاست.

وی عملکرد سیستم بانکی استان در پرداخت تسهیلات را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار، از مدیران بانک ملی ایران تقدیر کرد

در ادامه شاکری با اشاره به اینکه زمان با سرعت در حال سپری شدن است، افزود:  باید قدر موقعیت ها را دانست و تلاش در جهت ارائه خدمات بیشتر را سرلوحه امور قرار دهیم .

رئیس سابق اداره امور شعب استان اردبیل نیز در این مراسم، گزارشی از عملکرد اداره امور شعب ارائه کرد.

 

اهدای تندیس و لوح زرین چهره های ماندگار صنعت و تجارت ایران به مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد

 

در اجلاس چهره های ماندگار صنعت و تجارت ایران،تندیس و لوح زرین چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت ایران در سال ۹۶ به فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد اهدا شد.

این موفقیت، پس از بررسی و ممیزی دبیرخانه اجلاس و در پی مطالعات و ارزیابی هیات داوران، کسب شده است.

اجلاس چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت ایران در سال ۹۶ با حضور مدیران و مسئولان ارشد سازمان‌های دولتی و خصوصی و جمعی از مدیران و کارشناسان بانکی و بازرگانی کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

ممیزی هیات داوران بر اساس ۷ شاخص کلیدی، ازجمله رهبری، مدیریت منابع، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت عملیات، مدیریت کیفیت و بهره‌وری، مدیریت بازرگانی و مدیریت تکنولوژی صورت می پذیرد.

پیرو این انتخاب فرامرز خالقی به عضویت افتخاری هیات‌علمی مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران درآمده و همچنین گواهینامه عالی مدیریت از آکادمی IGPانگلستان را دریافت کرده است.

 

حسین زاده خبر داد:موفقیت بانک ملی ایران در اجرای طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

 

مدیرعامل بانک ملی ایران از موفقیت این بانک در شکستن صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج خبر داد.

دکتر محمد رضا حسین زاده با اشاره به تاکید بانک مرکزی مبنی بر لزوم بسیج شدن منابع بانک ها برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، گفت: با تدبیر مسئولان بانک مرکزی، طرح پرداخت ضربتی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کلید خورد و طی دو ماه و نیم، همه نظام بانکی با قوت این طرح را عملیاتی کردند.

وی با تاکید بر این که بخش عمده اجرای این طرح بر دوش بانک ملی ایران بود، اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه که اجرای طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج آغاز شد تا ۱۵ مهر ماه، بانک ملی ایران ۷۱ هزار و ۸۰۶ فقره از این تسهیلات پرداخت کرده است.

حسین زاده ادامه داد: در این مدت ۷ هزار و ۵۳۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق واحدهای بانک ملی ایران در سراسر کشور پرداخت شده است.

 


بانک ملی ایران میزبان نشست کمیسیون هماهنگی ادارات کارگزینی بانک های دولتی

 

با هدف یکسان سازی قوانین و مقررات در حوزه کارگزینی برای افزایش سطح بهره وری بانک ها، نشست کمیسیون هماهنگی ادارات کارگزینی کارکنان بانک های دولتی کشور با حضور روسا و نمایندگان این ادارات و به میزبانی بانک ملی ایران در باشگاه آجودانیه برگزار شد.

نمایندگان بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه تعاون، پست بانک، توسعه صادرات و صندوق بازنشستگی بانک های دولتی کشور در این نشست حضور داشتند و به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود درباره مسائل مربوطه پرداختند.

 

 


بازدید مدیران واحد های هامبورگ از موزه بانک ملی ایران

 

مدیران محلی واحد های خارج از کشور بانک ملی ایران در هامبورگ که برای تدریس در دوره”اصول و کلیات بانکداری اروپایی” در بانک حاضر هستند، از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

“اینگوپاپه”، “گات لیب” که از مدیران شعب هامبورگ بانک ملی ایران هستند با همراهی معاونت اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بین الملل ضمن بازدید از آثار و اشیاء موزه بانک، از اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری دردنیا و راه اندازی این موزه تقدیر و تشکر کردند.

گات لیب یکی از مدرسان دوره “اصول و کلیات بانکداری اروپایی” در بانک ملی ایران، برپایی موزه ای با المان ها و تاریخ بانکداری را قابل تقدیر دانست و گفت: بخش جالب این موزه برای من آن قسمتی بود که، به شعبه هامبورگ به عنوان اولین شعبه خارجی بانک ملی ایران اشاره شده و تصاویر و اسناد آن در موزه قرار گرفته است.

قابل توجه است که موزه بانک ملی ایران از دو منظر بسیار ارزشمند بوده و باعث جذب گردشگر و بازدید کننده شده است. از یک سو، ساختمان موزه که ساخت آن در سال ۱۳۱۲ خورشیدی شروع و در سال ۱۳۱۸ تمام شد. این ساختمان با داشتن نماد ها و المان های معماری خاص خود ارزش زیادی از نظر معماری در کشور دارد چرا که برای نخستین بار در معماری بناهای دولتی، معماری باستانی ایران و معماری اروپا در یک جا عرضه شد.

از جانب دیگر این موزه شامل مجموعه ای از آثار ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته دنیا و تاریخ ،آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع است.

 علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی  می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۳ الی ۱۷  جهت بازدید به این موزه مراجعه کنند .

 


معارفه رئیس جدید اداره امور شعب استان قزوین

 

مراسم معارفه رئیس جدید و تودیع رئیس سابق اداره امور شعب استان قزوین با حضور مسئولین و کارکنان بانک ملی استان قزوین و جمع کثیری از مدیران دستگاه‌های مختلف استان به همراه تعدادی از مشتریان بانک برگزار شد.

در این مراسم آقای علی یزدان‌دوست به عنوان رئیس جدید معارفه و آقای سیامک عباسی رئیس سابق اداره امور شعب استان قزوین نیز تودیع شد.

در این مراسم بارانی ، توجه ویژه به منابع ارزشمند انسانی را از اهم امور دانست و با توجه به نشانه ها و علائم بارز در استان قزوین و آرامش و تعامل موجود اعم از درون و یا برون سازمانی ، سیاستگذاری ها در مجموعه امور استان موفق دانست.

وی توجه خاص به نیازمندان و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه را بسیار مهم توصیف نمود و از مسئولان ادارات درخواست کرد به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند .

فتحی بیرانوند نیز با اشاره به تعاملات مناسب بانک ملی استان قزوین با تمامی دستگاه هـا و سازمــان های استان افزود:  استان قزوین بعنوان شاهراهی حیاتی ، به چندین استان مهم مرتبط بوده و با توجه به استعدادهای فراوان بالاخص در قطب های صنعت ، تولید و کشاورزی دارای قابلیت های بیشماری است .

وی با تاکید بر رعایت کامل قوانین صادره از سوی بانک مرکزی توسط  بانک ها افزود: تنها راه انضباط اقتصادی را رعایت اخلاق بانکی ذکر کرد.

در ادامه عباسی ، استان قزوین را یکی از بهترین استان های ایران و مردمان این استان را در سطح عالی توصیف نمود وی با ارائه کارنامه ۵/۴ ساله خود همکاری و همدلی کارکنان این اداره را موثر در توفیقات حاصله عنوان نمود .

زاهدی استاندار قزوین بانک ملی  را بسیار ارزشمند و کارا توصیف و با اشاره به آمارها ، حمایت بانک ملی استان قزوین را از بخش های صنعت ، تولید و کشاورزی قابل تقدیر دانست.



آغاز احداث مدرسه ابتدایی شهدای بانک ملی ایران در روستای «بناری» کهگیلویه و بویراحمد

 

آیین کلنگ زنی مدرسه ابتدایی شهدای بانک ملی ایران در روستای بناری از توابع بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان بانک ملی ایران استان و جمعی از مدیران ارشد استانی و مردم منطقه برگزار شد.

این بانک مبلغ یک میلیارد ریال برای ساخت مدرسه روستای بناری اختصاص داده است.

در مراسم کلنگ زنی این مدرسه، احداله امیری رئیس اداره شعب بانک ملی ایران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیش از این نیز بانک در احداث دو باب مدرسه در روستاهای محروم استان مشارکت داشت، ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، این مدرسه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

علی پوزش فرماندار کهگیلویه نیز با بیان اینکه بانک ملی ایران اولین و تنها بانکی است که در بخش دیشموک شعبه دارد، افزود: بانک ملی ایران تنها بانکی است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود به احداث مدرسه در این بخش به عنوان یکی از محرومترین مناطق کشور، اقدام کرده است.

 



طی دو مراسم جداگانه مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و سابق ادارات امور شعب بانک ملی ایران استان های زنجان و کردستان برگزار شد.

با حضور حسین بارانی معاون منابع انسانی، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، جمعی از مدیرانی استان و مسئولان اداره امور شعب استان زنجان، مراسم معارفه سید احمد طاهری رئیس جدید و تودیع سید کوروش معالی رئیس سابق این اداره امور شعب برگزار شد.

در این مراسم بارانی به بیان اهداف بانک در خصوص جذب و تخصیص منابع، وصول مطالبات و کسب سود و صدور ضمانتنامه پرداخت و با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در بانک، افزود: یکی از با ارزش ترین سرمایه های سازمان ها، کارکنان هستند که سبب تولید فکر و اندیشه شده و این امر باعث شکوفایی و به ثمر رسیدن اهداف سازمان ها می شود.

وی گفت: به منظور دریافت نظرات و پیشنهادهای همکاران، نظام پیشنهادها ایجاد شد، چرا که ممکن است یک ایده کوچک ولی با ارزش، باعث ترقی سازمان شود.

در ادامه فتحی بیرانوند با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: منابع بانک به مشتریان و سپرده گذاران تعلق داشته که میزان آن محدود است، بنابراین هرچه بتوانیم منابع را بهتر تخصیص دهیم، در مدت زمان کوتاهی به چرخه گردش پول در کشور بر می گردد و این از اهداف مهم بانک ملی ایران است. 

در ادامه نیک سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان ضمن قدردانی از رئیس سابق اداره امور شعب بانک ملی ایران استان زنجان، افزود: هدف از تشکیل این جلسات این است که بتوان خصوصیات نیک افراد را بیان کرده و از مدیران بخواهیم به این خصوصیات پایبند باشند تا با همکاری یکدیگر به مردم و نظام یاری رسانیم.

سپس رئیس جدید اداره امور شعب استان زنجان ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همکاران، بانک ملی ایران استان زنجان بتواند به اهداف تعیین شده دست یابد.

در پایان مراسم رئیس سابق اداره امور شعب استان گفت: بدون شک بانک ملی ایران به تنهایی و بدون همراهی مسئولان و دیگر سازمان ها موفق به انجام وظیفه خود نمی شود، چرا که با یاری مسئولان، این استان در طرح رونق اقتصادی جزو استان های موفق بود و امیدوارم امسال نیز با اجرای سیاست های بانک مرکزی، در بحث اشتغال، پرداخت تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، مقاوم سازی مسکن روستایی و … موجب موفقیت بیش از پیش شبکه بانکی استان شویم.

گفتنی است پیش از این معاون منابع انسانی بانک ملی ایران و هیات همراه دیداری با استاندار زنجان و نماینده ولی فقیه در استان داشتند.

در استان کردستان نیز مراسم معارفه سیامک عباسی رئیس جدید و تودیع حجت‌اله شکری رئیس سابق اداره امور شعب برگزار شد.   

در این مراسم که با حضور حسین بارانی معاون منابع انسانی، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، مدیران ارشد استان و مسئولان اداره امور شعب برگزار شد، بارانی با اشاره به نقش و جایگاه بانک ملی ایران در توسعه کشور بر اهمیت گردش شغلی همکاران و استراتژی مدیریت عالی بانک در استفاده مطلوب و بهینه از سرمایه انسانی به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه هر سازمان تاکید کرد و افزود: کارکنان به عنوان سرمایه اصلی سازمان بسیار مهم هستند، به طوری که پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگ در دنیا محصول ایده و تفکر کارکنان است.

وی ضمن برشمردن مزایای تغییر و تحول دوره‌ای و تزریق انرژی بر پیکره بانک آن را امری اجتناب ناپذیر دانست و برای هر دو مدیر آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه فتحی بیرانوند ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق اداره امور شعب، از کارکنان خواست با همتی بیشتر در راستای اهداف بانک به خصوص افزایش منابع و کاهش مطالبات با مدیریت جدید همکاری کنند.

وی افزود: لازم است با همت همگانی و تلاش همکاران، مطالبات به موقع وصول شده و دوباره در واحدهای تولیدی جدید استفاده شوند، چون در صورت عدم وصول و بلوکه شدن منابع، توان بانک جهت اعطای تسهیلات جدید محدود خواهد شد.

در ادامه رئیس جدید اداره امور شعب استان کردستان با عنوان اینکه زمان با سرعت در حال سپری شدن است، افزود: باید قدر موفقیت‌ها را دانست و تلاش برای ارائه خدمات بیشتر را سرلوحه امور قرار دهیم.

رئیس سابق اداره امور شعب استان نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب ارائه کرد و از همکاران و تمامی مسئولان استانی خواست تا با حمایت‌های بیش از پیش، بانک را در جهت تحقق اهداف عالی یاری رسانند.

همچنین ببینید

نظارت لحظه ای در سامانه کنترل و نظارتی بانک ملی ایران پاسخ داد

به گزارش پول بانک در پی کنترل های آنلاین و سیستماتیک سامانه های نظارتی بانک …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =