خانه » بیمه » جایگاه صنعت بیمه در اندیشه کاندیدای ریاست جمهوری

جایگاه صنعت بیمه در اندیشه کاندیدای ریاست جمهوری

به گزارش پول بانک


 اگر در روز های آینده، کاندیداهای ریاست جمهوری و نمایندگان ایشان در مناظر های انتخاباتی و تبیین برنامه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود به طور جدی به بحث صنعت بیمه پرداختند نشان می دهد صنعت بیمه توانسته است جایگاه خود را به خوبی در جغرافیای فکری مدیران ارشد نظام جای دهدمناظره اول کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری (جمعه مورخ ۹۶/۲/۸)، هر چند بر محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی بود، با این حال خودآگاه یا ناخودآگاه در موارد متعدد به مسائل اقتصادی کشیده شد؛ تا حدی که اگر بیننده ای از موضوع کلی مناظره ها بی اطلاع بود تصور می کرد مناظره، بر محور مسائل اقتصادی است. در این یادداشت قصد طرح مسائل فلسفه سیاسی در خصوص زیر بنا یا روبنا بودن اقتصاد یا فرهنگ را نداریم با این حال آنچه از گفتمان رایج سیاست مداران در این روزها مشاهده می گردد و واقعیت های میدانی نشان می دهد در این دوره زمانی، مسائل اقتصادی، از دغدغه ها و اولویت های اول کشور است. نامگذاری سال ۹۶ از طرف مقام معظم رهبری مد ظله العالی به نام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید هم موید این ادعا است.

صنعت بیمه، اما با توجه به ماهیت فعالیت و کارکردهایش نقش به سزائی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه ایفاء می کنند. کشور های توسعه یافته راهکار حل بسیاری از مشکلاتی که این روزها توسط کاندیدا ها مطرح می شود را در توسعه و افزایش ضریب بیمه یافته اند. برای مثال نقش بیمه های زندگی در تامین آینده جامعه و جلوگیری از تغییرات مهمی که ممکن است زندگی خانواده ها را در نوردد و خود باعث چالش های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه شود. یا بیمه های مسئولیت مدنی که توسعه آن می تواند علاوه بر جبران ضرر و زیان، فرهنگ حق و تکلیف، مسئولیت و پاسخ گویی را در جامعه گسترش دهد. یا بیمه های مهندسی، آتش سوزی و ..که ضمن صیانت از سرمایه های ملی، می تواند فرهنگ مدیریت ریسک در کشور را گسترش دهد و بنگاههای اقتصادی را همانند ضربه گیری از نوسانات اقتصادی محافظت نماید .

با این تفاسیر، اگر در روز های آینده، کاندیداهای ریاست جمهوری و نمایندگان ایشان در مناظر های انتخاباتی و تبیین برنامه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی  خود به طور جدی به بحث صنعت بیمه پرداختند نشان می دهد صنعت بیمه توانسته است جایگاه خود را به خوبی در جغرافیای فکری مدیران ارشد نظام جای دهد در غیر این صورت این معنی استنباط می شود که صنعت بیمه با توجه به نقش به سزایی که در کشور ایفا می کند، نتوانسته است به طور اثربخش و کارایی، خود را ارائه دهد و ارتباطات برون صنعتی و تعاملات پویایی با نهاد های تصمیم سازی و مدیریتی کشور بر قرار نماید. بنابراین نیاز به یک بازنگری جدی در نحوه تعامل و ارتباطات با سطوح مختلف مدیریتی کشور و ذی ربطان و ذی نفعان فعالیت های بیمه را الزامی می سازد.

منبع : بنکر

همچنین ببینید

تایید اصالت بیمه‌گران از طریق اعمال کد یکتا

به گزارش پول بانک  با توجه به افزایش چشمگیر جاعلان در صدور بیمه‌نامه‌های جعلی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =